Pollen och Kärlek

Idag är jag otroligt sugen på Toblerone. 

1. Min skollunh bestod av kokad majs, oskalad potatis och en salladsportion. Att inte undra på att jag var hungrig när jag kom hem. (Kåldolmar hör tyvärr inte till min favoritmat, och jag är inte kinkig när det kommer till mat)

2. Mina munsår vägrar att försvinna och jag smörjer in dem frenetiskt. Jag är dessutom likblek. Tur att jag siktat in mig på en lugn helg, för jag har verligen ingen lust för tillfället att slå klackarna i taket och vaka hela nätterna. (Antar det blev för mycket sist...)

3. Slutarbetet är på gång! En stor utmaning väntar mig. Och hur skall jag få tonerna att passa ihop?

Gosh, jag behöver verkligen veckoslut, känns som jag bor i skolbyggnaden. Fast å andra sidan skulle det vara mysigt, höhö. När man hoppade av en skola man rent ut sagt hatade och börjar i en skola som man rent ut sagt älskar (och gråter en tår över att den snart är slut) kan det ibland bli lite mycket skolsnack.

4. Nämnde jag att pollenallergin också härjar?

Nu skall jag trotsa min återkommande allergi och bege mig ut med sköldpaddan Padde. (!) Ja, han skall på photoshoot. Tänkte även besöka Emmaus, men blir alltid lika besviken. Både Miilo och Astrid har försökt föklara vägen till Vindsloppiset så jag kanske tar mig en tur dit nåt tag istället. När jag är i Karis alltså.

5.  Hela världen verkar kära idag. Själv är  jag fortfarande singel och jag trivs underligt bra med det. (det är inte som tidningarna skriver: "Att man är olycklig om man är singel och superlycklig om man är i ett förhållande. Det är mera komplicerat än så, mina vänner)

Det enda idag som fattas är en 400 grams Toblerone och en liten kissekatt i min famn. Och ett nytt objektiv. Typ.

Kommentarer
Postat av: lotta

svar på tal: jag har ingen aning om vad jag ska trolla fram till utställningen! PANIK! det känns verkligen som en stor utmaning. men du är lite på gång i alla fall, om jag förstår rätt?



och sedan 1. jag avskyr också kåldolmar. vilken galen uppfinning.



5. jag älskar toblerone (mjölkchokladsvarianten!). och jag borde verkligen också få en 400grams kloss av det :)

2010-04-12 @ 10:38:18
URL: http://blossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0