Vappuvappu

I morse var det strålande fint väder med fint soldis på himlen.  Tog mig en långpromenad vid 11 och vaknade till liv, hann även uträtta endel ärenden. Har sett en ny Wallanderfilm och klurat ut att jag har deadline imorgon för ett fotocollage. Med kameran i handen drog jag ut. Nu väntar jag bara på att min brors kompis skall anlända så att jag kan plåta dem och kanske få lite finfina bilder på köpet. Snattrat i telefonen med en glad Jem har jag också. Samt käkat mams nybakta morotssemlor. Ledig dag kallas det.

Det är ju faktiskt vappen idag, men skall jag vara riktigt ärlig så är jag inte så överförtjust i denhär helgen. 1 maj däremot brukar jag alltid träffa Victoria, men nu har hon packat väskan och befinner sig i Åbo... Surt för mig.

Jag struntar i att jag kan trängas på krogen med de andra själarna som söker vappenstämning, men eftersom krogen verkligen inte lockar drar jag inte dit. Själv har vi fått finbesök från Kaskö (dock skulle jag velat att hon dragit med katten också) och om jag inte handskas med att äta struvor i kapp med min deadline ikväll kanske jag befinner mig på helt andra ställen. Man vet aldrig när det gäller mig.

PS! Min plånbok har hittat tillbaka och vädret är nu helmulet.








Kommentarer
Postat av: bitterfittan

tack tack tack sötnos! (: du fattar inte hur glad jag blir av att du skriver så till mig.



vad sysslar du med denna lördag?

2010-05-01 @ 15:58:46
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: vigge

vem återfann din plånbok? :D vappen hälsningar från Åbo <3!

2010-05-01 @ 16:57:38
URL: http://viigges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0