öppna grinden för nu går jag ut

I mitt liv blir ingenting som jag tänkt mig. Igår var dock en riktigt rolig kväll! Lucke och hans band bjöd på chillig musik på Krono, träffade ett par skolkamrater, småpratade, skrattade, sprang runt med min mintgröna mössa och knäppte en eller två minnesvärda bilder. (Läs: Wille och Jenny) Drog sedan vidare till Wille med ett gäng på kanske 10 pers. Där tog någon fram gitarren och snart hade vi lite härlig allsång till gamla favoriter som "Proud Mary". Tassade omkring med Jenny från det ena rummet till det andra, skrattade och suckade om vartannat. Nya människor, chill musik, oväntade diskussioner och gamla bekanta. En salig härlig blandning av allt! Det var en hellyckad spontan kväll igår (trots vissa skavanker) Och jag är lite svår och kinkig ibland.

Jag har lärt mig följande.
1. Tydligen skall man inte ha en självlysande knallrosa BH under sin klänning (det visar sig att när det syns igenom, så syns det radikalt)
2. Det går inte att sminka och klä på sig samt hitta alla sina kläder på 10 minuter. Jag är bara kvinna.
3. Allt som rör i ordet "förhållande" får mig att vilja vända på klacken och melankoliskt lägga mig på en äng och gömma mig från omvärlden.
4. Tydligen är mitt namn enkelt att komma ihåg. När nya människor pratar med mig börjar de med att uttala mitt namn. (ex. "Jennifer, vad gör du?")
5. Trots att jag i princip gömt mig i Karis, finns det personer som inte glömt mig.
6. Ta alltid med hemnyckel, ifall reservnyckeln inte finns. (Mamma var inte glad att stiga upp enbart klädd linne och trosor klockan halv 6 på morgonen) Förlåt mamma.

Lyssnar på Per Gessle och hans gamla klassiker "Här kommer alla känslorna". Ibland är det inte så dumt att vara jag. Sådär smånördig och sprallig. Nu skall jag dock äta frukost. Skall vila med stort V. Ikväll får det inte bli en sen kväll. Mercy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0