Sötsug

När jag var liten blev jag kallad för "Sockerråttan". Mitt sötsug har inte försvunnit med tiden och numera himlar mina vänner med ögonen när jag säger "Jag skulle vilja ha något att knapra på. Något sött"

Mitt lilla problem är att om jag en gång börjat knapra på en godispåse, kan jag inte sluta. Bokstavligt inte sluta. (Inte ensam om) Så efter perioder med mycket gött, har jag kommit på några välvärda knep.
1. Köp enbart en fem-bitars chokladstång och en cappuccino. Mättnadseffekt.
2. Några Fazer-bitar i mikron, (när chokladen smälter upplevs det som mer mättande och större mängd än vad det egentligen är) och en banan. Doppa bananen i choklad (Knasigt? Gott)
3. Jordgubbar och Hallon. Älskar frukt. Lyxigt.
4. Baka chokladmuffins. Efter att ha rört ihop chokladsmeten blir mitt luktsinne alldeles "mätt" av den söta doften att jag tillslut känner mig nöjd fastän jag knappt rört två bakverk.

Hela den finfina poängen är att istället för att slafsa i sig en påse på-fem-minuter, köper man en mindre mängd och försöker äta så sakta som möjligt. Då hinner man verkigen njuta istället för att bara tänka på att dämpa sötsuget.







Kommentarer
Postat av: ida

jåå de e de faktiskt! hu e de me dej?:)

2010-05-26 @ 21:14:09
URL: http://idamn.blogg.se/
Postat av: Jessica

vill du ha spotify premium helt gratis? besök då http://www.gratispremium.com/?ref=113167 och i två enkla steg har du ditt spotify. Helt utan reklam avbrott! :)

Btw Stilig blogg ;D

2010-05-26 @ 21:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0