What do you want from me

Kylskåpet ekade tomt mitt på ljus dagen, så jag och I begav oss till affären och handlade. Hem kom jag iklädd shorts och tubtopp en minut före åskmolnen samlade sig. Efter ett timmars chattande började det Ö-S-R-E-G-N-A.
Klockan är 7 denna lördagkväll och jag dör av tristess. Väntar på att V skall tassa hem från Huvudstaden och att regnet hoppeligen slutar. Ut skall jag i vilket fall som helst, varifrån jag fått all energi kan man fråga sig. Men, som jag alltid sagt; jag är en periodare. Skall dra ur mina flätor ur håret, sminkas och sedan lämna mitt hus för en tid. Kanske trotsar jag regnet och tar mig ett nattdopp, kanske kommer solen fram och ni finner mig på en uterass. Eller så är det tidig höst och regnet dränker mig. Troligen inte.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0