A good day

 Igår fick jag massor gjort som jag gruvat mig länge över och det känns skönt. Dessutom fick jag äntligen min ena diarulle inlämnad till fotoaffären i Helsingfors järnvägsstation! Efter en lång skoldag (steg upp 5.30) köpte jag och Rebecca lite gott i väntan på att mitt tåg skulle gå. "Yks juustohampurilainen ja yks pieni suklaapirtelö".

Tidigare på dagen klampade jag o Rebecca in i andra mediaklassens klassrum och jag får för mig att jag nu äntligen skall få klart min uppgift med färgfilter. Tog ett blått färgfilter, satte det framför kameran med hjälp av Niklas och Natalia; Rebecca låg på golvet och föreställde en sjöjungfru. Antar att de andra tittade en aning på oss, eftersom de hade lektion och höll på att editera film. När rasten var slut begav vi oss kvickt tillbaka på Nätkommunikation-lektion och jag fick den här gången för mig att spola tillbaka den nyss tagna filmen i kameran. "Nu är det Jennifers matsmältning som har kommit igång" sa läraren.

För tillfället går jag igenom ett Kompendium. Ett prov nalskas inom kort. Det är underligt nog en bra dag idag, trots att det är många minusgrader ute och halvt snöstorm. När jag är klar för idag skall jag lacka naglarna med ett nytt nagellack jag fått av mammas väninna och peela mitt ansikte. Intresseklubben antecknar.

Påminn mig att köpa glögg till helgen. Även lillajul nalkas.

 


Kommentarer
Postat av: J

Du försöker skriva som mig ;)

du nalkas (nalskas xD) i rööven

2010-11-24 @ 15:58:56
URL: http://jemss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0