Händelserik kväll

Det har hänt ganska mycket ikväll. Från början var det en lugn kväll med te och Idol. Sedan började det hända saker. På gott och ont. Kände mig förbryllad och ledsen när jag lämnade husen, men efter några timmar med I och K kändes det lite bättre. Mittiallt fick I ett samtal om att det var bråk på någon (teini)hemmafest i staden. Vi for dit och de redde upp grälet. 15-åringarna var rejält berusade. En 16-årig kille frågade om jag kunde ringa till hans kompis mamma, för att be henne komma efter sin son. Han mådde riktigt, riktigt dåligt. Kunde dock inte hjälpa att jag kände mig som en 40-åring där jag stod och försökte påpeka att det är onödigt att dricka så att man mår så dåligt att man inte kan stå. Mina vänner och jag gjorde väl säkerligen dagens andra goda gärning då vi torkade upp efter att en liten tjej spillt ut en hel ölburk på det nya golvet. Träffade på en gammal klasskompis (undrar dock vad han (DE!) gjorde på en "fest" med högstadiebarn som är redlöst berusade och går omkring barfota ute i november) och fick oss senare mot kvällen, eller tja, natten, ganska många goda skratt. På deras bekostnad. Jag är ingen ängel, verkligen inte, men det kändes bara så oerhört bra att vara spiknykter och lägga märke till att vi skrattade mycket mera, än de som var berusade. Jag har fått mera självrespekt efter den här natten. Jag vet inte varför, men det var något som verkligen visade att jag blivit mera tillfreds med mig själv. Nu skall jag sova och ha en lång, lång sovmorgon imorgon. Because you're worth it.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0