Yesterday was awesome

Gårdagen var intensiv men riktigt rolig! Efter skolan åkte jag med Benji och Jakob in till Töölö. Jag och Jakob tog en kaffe, sedan mötte Victoria upp mig vid järnvägsstationen i Helsingfors och vi tog metron till Hon och pojkvännens lägenhet. Högt i tag och alldeles underbar kämppä! Blev bjuden på ekologiska mellanmål och fick mig också en liten fökylningsåtgärdare. Försenade födelsedagspresenter och ekologiskt te. Och megamaffiga smörgåsar. Och riktigt trevligt umgänge. Tummen upp för att de bara bor tre kilometer från min skola! Vid 20.30 kom Jakob med bilen och hämtade mig och sedan åkte vi iväg till lilla Ekenäs. Följde med ut på en öl med han och hans brorsa och sedan cyklade jag hem med Willes rasta-cykel (Läs: Pappa undrade varför det stod "Rasta" med svarta bokstäver på cykeln) Efter lite konversationer via facebook damp jag i säng.

Var nyss till butiken och köpte en Fiskars-sax (vi behöver en sax med bra kvalitet till skolan...) som gick loss på närmare 17 euro. Iiik. Fast den hade ju faktiskt muminpappan på som fixade. Thih. Mötte min numera föredetta arbetsgivare och hämtade mitt arbetsintyg hos dem. Fick även ett jättesött set med limegröna doftljus från Partylite! Uppskattades väldigt. Kommer sakna mitt lilla städjobb.

Det sägs att det är fredag idag, men eftersom det är kallt-som-i-graven (muhahah Jenny) ute och regnar och blåser bort alla hus på ett ungefär hålls jag ännu inomhus. Skall koka lite te och kanske lägga en ansiktsmask.
Sedan får vi helt enkelt se.

Kramelikram (muhaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0