Back to school

Tillbaka i skolan. Jag tycker snabba förändringar är jobbiga. Levt småstadsliv med kort hemväg från praktiken i 6 veckor och så plötsligt är man tillbaka i storstaden och tillbaka i tågens klor. Roligt var det iallafall att träffa vissa.
Börjar känna mig i smått panikbehov av semester snart... Nåväl, en sak i taget.
På spårvagnen mot centrum blev jag utskälld av en tant. Hon påstådde att jag pratat skit om henne och att hon hörde det till andra sidan av spårvagnen där hon satte. Lite lustigt med tanke på att jag såklart inte ens hade sett henne och pratade på om min praktikplats med Becca och Nea PÅ SVENSKA. Hon pratade finska och sa att hon var från en adelssläkt i Finland osv. Vad fan har det att göra med att hon beskyller MIG för att prata skit om henne på ett språk hon inte ens kan?! Hon visade menande på sitt pekfinger åt mig och fick de flestas uppmärksamhet i hela vagnen. Trevligt. Såg ut som ett frågetecken, Nicolas som kan flytande finska, råkade vara där och tog mitt parti. Så höjde de båda rösterna om vartannat tills dom typ skrek. Alla glodde. Vaddå komiskt? Hon gapade ännu då vi gick ut från vagnen. Språkrasism. Hoppas sannfinländarna gör bort sig och aldrig mera kommer tillbaka. Man kan ju alltid hoppas. Tur att man har klasskamrater som kan finska och har svar på tal.
Sedan säger jag Hejdå åt Nea och går till tåget. Så ringer A och säger att H krockat. De befinner sig på sjukhuset men inget farligt har hänt. Någon kvaddade bilen av misstag och H befann sig bara på säkerhetskontroll. Hjärtat for upp i halsgropen men lugnade snabbt ner mig. Befann mig på tåget alltförlänge och är hemma vid 6-tiden. Så var det med den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0