Småstadsliv

Jag lever småstadsliv för några veckor. Det är inte alls så avkopplande. Har kommit under fund med att det är en myt att storstadsliv skall vara stressigt och småstadsliv lugnt. Allt sitter i dig själv. (En f.d. klasskamrat läste den här boken, intressant)
Iakttagelser och annat:
1. Jobbar man i kassan är man en tant och jobbar man bakom en vanlig disk är man en flicka.
2. Ekenäsdialekten håller på att äta på mig och den mesta hesa-dialekten har flytt. (for now)
3. Jag är otroligt sugen på blåbärspannkakor. (fastlagsstisdagen till ära)
4. Får man mera respekt efter sin 20-årsdag?
5. "Bete dig, agera vuxet" - det finns inga vuxna i mina ögon längre. (några enstaka)
6. Jag är i behov av lim. Är en sådandär klipp-och-klistrare. Ingen limmissbrukare alltså.

Kommentarer
Postat av: Zäbinäää

Haha, hoppas verkligen inte du tänker bli en limsniffare! :)

2011-03-09 @ 09:49:50
URL: http://sabinaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0